26Lipanj2017

Ako ste se već odlučili, ili se namjeravate baviti pružanjem ugostiteljskih usluga, pored ostalog, morate poznavati i psihološke tipove gostiju. O ovome je napisano i rečeno već dosta toga, a ovom prilikom ćemo se nakratko osvrnuti na najčešće tipove gostiju s kojima se susrećemo u ugostiteljstvu.

1. Stalni gosti

To su gosti koji su već zadovoljni našom uslugom. Koriste naše usluge s povjerenjem i dolaze kad god su u prilici. To su nam najdragocjeniji gosti jer su ujedno i besplatni promoteri naših usluga, budući da vjerojatno pozitivno govore o nama i ljudima kojima su okruženi. Nije ih moguće svrstati u jednu grupu. Potrebno im je posvetiti posebnu pažnju kako bismo ih i zadržali kao stalne goste. Najmanje što moramo u tom smislu učiniti je da upoznamo i poštujemo njihove želje i navike, a prilikom svakog dolaska da ih oslovljavamo imenom i titulom.

2. Poslovni ljudi

Veoma je važno s njima diskretno postupati. Moramo uvažavati njihove navike u pogledu hrane i pića. Obično žure jer nemaju dovoljno vremena, izuzev kada su u pitanju ručak ili večera s poslovnim partnerom. Ako se radi o našim stalnim gostima, uobičajeno je da im se usluge fakturiraju jednom mjesečno, osim ako nije drugačije dogovoreno.

3. Strani gosti

Treba im posvetiti posebnu pažnju, pored ostalog i zato što su ugostitelji svojevrsni „ambasadori“ svoje zemlje i što utisak „stranca“ o nekoj zemlji u velikoj mjeri ovisi o utiscima koje su ponijeli iz ugostiteljskih objekata čije su usluge koristili. Njihove navike u pogledu konzumiranja hrane i pića se moraju poštovati te je izrazito važno poznavati neke specifične navike gostiju iz cijelog svijeta. Strani gost možda zahtijeva malo više vremena i strpljenja prilikom pružanja usluga, a uobičajeno je da se interesira o lokalnim specijalitetima i pićima. Poželjno je da se oni adekvatno prezentiraju stranom gostu, te da mu se predloži da proba neku hranu koja je specijalitet našeg kraja i svakako da proba naša vina ili lokalno pivo.

4. Prolaznici

Velika je greška ako smatrate da im je potrebno posvetiti manje pažnje nego ostalim gostima. Možda su ti gosti trenutno u prolazu, ali zašto i oni ne bi postali redoviti posjetitelji vašeg ugostiteljskog objekta. Opće je poznato da je gosta najteže pridobiti da prvi put uđe u objekt, a onda je sve na vama. Ovakvim gostima se nude specijaliteti kuće.

5. Djeca

Možda su to nekada vaši budući gosti, ali upamtite da će i roditelji opet doći na ona mjesta gdje im se djeca osjećaju ugodno. Potrebno je zbog toga ponuditi poseban jelovnik za male goste, imati možda i neke igračke za zabavu koje će odlično doći po završetku objeda, te obavezno posebne stolice-hranilice za one najmlađe goste. Pravilo je da se djeca poslužuju prije odraslih.

6. Gosti starije životne dobi

Budite posebno strpljivi s njima. Potrebno im je više vremena pri odlaganju garderobe, smještaja za stol, kao i pri naručivanju. U pravilu traže vašu pomoć pri odabiru jela, a pametno im je preporučiti „laganija“ jela i manje porcije od uobičajenih.

7. Pojedinačni gosti

Nije rijetkost da se u restoranu pojave gosti koji su sami došli na objed. To su gosti koji su uglavnom u nekoj žurbi i nije greška ako ih uslužite prije onih koji se nalaze u nekom većem društvu. Potrebno ih je smjestiti za neki manji stol, a bit će vam sigurno zahvalni ako ih ponudite nekim časopisom da prelistaju dok čekaju hranu.

8. Gurmani

Ovo je jedna posebna kategorija gostiju kojih je sve više u restoranima. To su ljudi koji se razumiju u vina i gastronomiju, te s konobarima rado razgovaraju o tome. Uvijek vole od vas čuti nešto novo, a neugodna je situacija ako o nekoj hrani ili vinu znaju više od vas. Oni su najčešće vrhunski gosti i nećete pogriješiti ako im prezentirate neka nova jela i vina vašeg restorana ili možda ona koja spadaju u neku posebnu kategoriju i ne naručuju ih svakodnevni gosti. Gosti-gurmani su obično i izdašni na bakšišu, posebnu ako ste ih upoznali s nekim tajnama gastronomije koje nisu znali prije.

9. Žene

Prošla su vremena kada su muškarci bili ti koji biraju jela i pića za stolom, te plaćaju račune. S uvažavanjem prihvatite i ravnopravnost žena za stolom, te se i njima obratite s preporukom vina ili novih specijaliteta. Ponudite da one degustiraju vino prije narudžbe, a u slučaju da one plaćaju, budite sigurni da ćete biti nagrađeni za pažnju koju ste im posvetili.

10. Vječito nezadovoljni gosti

Postoje gosti kojima je jednostavno nemoguće ugoditi i pored svih napora koje ulažete. S njima treba obazrivo komunicirati jer su gotovo uvijek spremni na svađu. Malo je konobara koji se nisu susreli s takvim tipom gostiju, a oni iskusni će znači riješiti probleme koje oni stvaraju. Ako su njihove pritužbe banalne, uvijek im se izvinite i recite da ćete drugi put obratiti veću pažnju na stvari koje zamjeraju. Budući da ih ima i vrlo neugodnih i drskih, bez okolišanja ih udaljite iz objekta ako njihovo ponašanje i pritužbe prelaze granice. Uvijek to pokušajte raditi diskretno, kako oni i njihovo ponašanje ne bi utjecalo na ostale goste.

Više...

Napojnica, bakšiš ili tips, potpuno svejedno kako nazivali tu riječ, za svakog je konobara bitno da znate što ona znači i da prakticirate nagrađivanje konobara za dobru uslugu. U našoj zemlji ostavljanje bakšiša konobaru nije obavezno kao što je to slučaj u nekim drugim zemljama, gdje se ta stavka uračuna uz izdati račun.

Više...

Prezentiranje vina  je podjednako važno kao i samo odabrano vino. Prije donošenja vina, obrišite bocu ukoliko ima prašine ili je vlažna i provjerite tzv. kapsulu-metalni ili plastični poklopac na čepu. Prilikom prezentacije držite bocu u ruci sa salvetom ispod nje i okrenutom etiketom prema gostima. Veoma je važno da etiketu na boci pročitate, počevši sa nazivom vina, zatim vrstom grožđa, zemljom porijekla i godinom proizvodnje. Ovo dokazuje da je vino koje prezentirate upravo ono koje ste odabrali za tu priliku.

Više...

Da biste bili dobar konobar nije dovoljno samo točno zapamtiti jela i pića koja su gosti naručili od vas. O gostima trebate povesti računa još od prvog trenutka kada uđu u vaš restoran. Savjete koji će vam to olakšati sjajno je opisao Bruce Buschel, pisac, kolumnist New York Timesa i vlasnik restorana Southfork Kitchen. Pogledajte njegovih 100 uputa za dobre konobare čija će se usluga pamtiti.

Više...

Piše: Omer Gološ, serviser caffe aparata

Očekivanje svakog gosta kada uđe u neki ugostiteljski objekt je, uz prijatnu uslugu, i kava od koje često očekuju mnogo, a ne dobiju željenu kvalitetu. Kava koja neće zadovoljiti gosta automatizmom stvari često znači da će taj gost sljedećeg puta preskočiti taj kafić ili restoran te kvalitetnu kavu po svojoj želji potražiti negdje drugdje. Greške i propusti koji se događaju prilikom pravljenja kave su mnogi pa ću za početak izdvojiti naravno „ljudski faktor“ koji je naravno najčešći.

Više...

Neko opće mišljenje je da ugostitelji ne vole previše slušati tuđe savjete. Možda i ima dosta istine u tome, jer mnogi će tvrdoglavo slijediti poslovni put koji su sami zacrtali i voditi se onom „sam pao-sam se ubio“. Zbog toga u našem časopisu i ne pišemo mnogo  savjeta i preporuka , ali jedna je tema koje će se svaki ugostitelj uvijek rado „dotaći“ i priznati da teško izlazi na kraj s tim problemom.

Više...

beha-caffe-bottomSpecializirani magazin za ugostiteljstvo i turizam "BeHa Caffe" postoji od 2007. godine.

Pratite nas i preko